Main Menu

Τρίτη 18 Απριλίου 2017

Αλλόκοτες θεωρίες, αλλόκοτων ανθρώπων

Δριμύτατη κριτική άσκησε το μέλος της Γραμματείας Παιδείας της ΝΔ Τζένη Γεωργαντζέλη προς την κυβέρνηση, σε ομιλία της στην ημερίδα που διοργανώθηκε στο Κερατσίνι με θέμα ''Για μία σύγχρονη παιδεία. Προκλήσεις και προοπτικές”.
''Το ΒΗΜΑ της εκπαίδευσης'' παραθέτει εκτεταμένα αποσπάσματα αυτής της ομιλίας, στην οποία μαζί με την Τζένη Γεωργαντζέλη παραβρέθηκαν και μίλησαν και οι Θεόδωρος Φορτσάκης, Θεόδωρος Τσούχλος, Κωνσταντίνος Γούλας και Παληγιάννης Βασίλης.

Φίλες και φίλοι,
το μέχρι πρότινος πολιτικό και ιδεολογικό περιθώριο κυβερνά τον τόπο!
Ιδιαίτερα για την εκπαίδευση το πλήγμα είναι βαρύτατο.
Ο κος Φίλης μπορεί να καρατομήθηκε προσφάτως, πρόλαβε όμως εν τω μεταξύ να σπείρει τον σπόρο τον κακό, μαζί βέβαια με τον προκάτοχό του τον κο Μπαλτά.
Εξετάζοντας τα πλήγματα που δέχτηκε η Παιδεία μας τα τελευταία χρόνια, νομίζω ότι στην κορυφή της προσοχής μας, πρέπει να σταθεί η επιμονή με την οποία η σημερινή κυβέρνηση χτύπησε την ιδέα της αριστείας.
1. Καταργώντας τα Πρότυπα σχολεία, κατήργησαν οδοδείκτες απαραίτητους για το εκπαιδευτικό μας σύστημα…
2. Νομοθετώντας την δυνατότητα της προαγωγής του μαθητή με βαθμούς πολύ κάτω της βάσης, δικαίωσαν νομοθετικά την ήσσονα προσπάθεια… γιατί να πασχίσει κάποιος για το καλύτερο όταν ακόμη και το κακό είναι αρκετό για να προαχθεί;
3. Περιορίζοντας τις εξετάσεις στο Γυμνάσιο σε 4 μόλις μαθήματα και εξαιρώντας χωρίς μελέτη μαθήματα όπως τα Αρχαία, η Χημεία και η Βιολογία από τις εξετάσεις, διακήρυξαν εμπράκτως ότι η γνώση πλέον δεν είναι και τόσο απαραίτητη… η προπαίδεια αρκεί, όπως απέδειξε με την "λαμπρή πορεία" του και ο Πρωθυπουργικός σύμβουλος, ο κος Καρανίκας…
Όσα μόλις σας ανέφερα αποτελούν δείγμα γραφής ανεξίτηλο για την κυβέρνηση της αριστεράς και προδίδουν μία βαθύτερη επιδίωξή της: την σταδιακή ισοπέδωση των αξιών, αφού πρώτα ξεμπερδέψει με τους άξιους!
Ο αποδομητικός των αξιών μας και ύποπτος ρόλος της σημερινής κυβέρνησης εμφανίστηκε, νομίζω, ανάγλυφος και σε δύο ακόμη, κορυφαία κατά την άποψη μου, ζητήματα .
Πρώτα…
στο ζήτημα που αιφνιδιαστικά ανεφύη από τον καρατομηθέντα υπουργό και αφορά το ζήτημα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία μας.
Οι αρχέγονες εμμονές της αριστεράς σε όλη τους τη μεγαλοπρέπεια…
Αν και είναι γνωστό σε όλους ότι σύμφωνα με τον Καταστατικό μας Χάρτη η Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία είναι η "κρατούσα" στην Ελλάδα, ο κος Φίλης αδίστακτα προσπάθησε να εκφυλίσει το μάθημα των Θρησκευτικών σε μάθημα Θρησκειολογίας διαγράφοντας τον ομολογιακό χαρακτήρα που έχει αυτό, ακόμη και κατά το Σύνταγμα μας!
Μετά…
Η στάση του ίδιου ανθρώπου στο ζήτημα της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στα σχολεία μας.
Η εγκατάλειψη της προσπάθειας οι μαθητές μας να έχουν πάντα ζώσα και επίκαιρη την σχέση τους με το γλωσσικό παρελθόν είναι εγκληματική εις βάρος των παιδιών μας. Η ρήξη ασυνέχειας που θα δημιουργηθεί με αυτόν τον τρόπο θα καταστήσει τους Έλληνες μαθητές φτωχότερους και ασθενέστερους.
Είναι εξοργιστικό να διαπιστώνει κανείς ότι την ίδια στιγμή που ο Έλληνας Υπουργός απαξιώνει την κλασική μορφή της γλώσσας μας, ωσάν να αποτελούσε "βάρος" για τα παιδιά μας, αντίστοιχα Υπουργεία σε άλλες χώρες εισάγουν την εκμάθηση των αρχαίων ελληνικών στα δικά τους εκπαιδευτικά συστήματα.
Και είναι διπλά εξοργιστικό να βλέπεις τους ξένους να μεριμνούν για την ελληνόγλωσση Παιδεία την ίδια στιγμή που το Ελληνικό Υπουργείο βάζει λουκέτο στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
Κανείς δεν πρέπει να έχει αμφιβολίες… Η απομάκρυνση του κου Φίλη από το Υπουργείο, δεν συνιστά εγκατάλειψη αυτών των "αλλόκοτων" ιδεών… Τακτικός ελιγμός είναι προκειμένου να ανασυνταχθούν. Οι στρατηγικοί τους στόχοι παραμένουν αμετακίνητοι!
Οι φύλακες δεν πρέπει να εφησυχάζουν, παρά μόνο εάν το σημερινό κυβερνητικό μόρφωμα επιστρέψει εκλογικά εκεί που πραγματικά ανήκει: στο 3%!
Ο εκπαιδευτικός κόσμος της χώρας υπήρξε κι αυτός θύμα της ίδιας κακοποίησης από την κυβέρνηση της αριστεράς.
1. Η κατάργηση στην πράξη της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και των λειτουργών της εκπαίδευσης,
2. η θέσπιση καινοφανών τρόπων επιλογής διευθυντών στις σχολικές μονάδες, επιβάλλουν τον κομματισμό στην εκπαίδευση με τρόπο που επιχειρεί να καταστήσει τους διευθυντές των σχολικών μονάδων εκβιαζόμενα υποχείρια της Διοίκησης. Και αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους που σθεναρά αντιστέκονται.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος της χώρας συρρικνώθηκε! Και συρρικνώθηκε σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Το μεγάλο θύμα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στην παιδεία είναι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Σημειώνω…
1. Την μείωση των ωρών διδασκαλίας από 35 σε 30 στα δημοτικά.
2. Το κούρεμα των ωρών από 35 σε 32 στα Γυμνάσια.
3. Την επαναφορά των Τρίτων Αναθέσεων διδασκαλίας.
4. Τους μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.
5. Τις τεχνητές υπεραριθμίες.
6. Την διάλυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Επιπρόσθετα, πρέπει ιδιαίτερα να προσεχθεί το γεγονός της κατάργησης του φορέα διαχείρισης και υλοποίησης προγραμμάτων ΕΣΠΑ που αυτοτελώς υπήρχε στο Υπουργείο Παιδείας.
Πλέον φορέας υλοποίησης των προγραμμάτων ΕΣΠΑ που αφορούν την Παιδεία δεν είναι το αρμόδιο Υπουργείο, αλλά το Υπουργείο Εργασίας… Ο παραλογισμός στην κορύφωσή του… που πάντως φανερώνει ότι οι κρατούντες αντιμετωπίζουν τα ζητήματα που αφορούν την Παιδεία ως φτωχό συγγενή και άχθος που με κάποιον τρόπο πρέπει να αποτινάξουν από τους ώμους τους!
Στην σημερινή πραγματικότητα η εκπαιδευτική κοινότητα, οι καθηγητές, οι μαθητές, οι γονείς, δεν βρίσκονται αντιμέτωποι μόνο με τις συνεχείς προσπάθειες αποδόμησης της εθνικής ιδιοπροσωπίας μας. Είναι ταυτόχρονα αντιμέτωποι και με μία πρωτοφανή προχειρότητα εκ μέρους της διοίκησης του Υπουργείου. Η οποία επιτείνεται από την παντελή έλλειψη διαλόγου.
Ο φερώνυμος εθνικός διάλογος για την παιδεία πραγματοποιήθηκε με το καθ’ ύλην αρμόδιο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας σε ρόλο θεατή.
Ήταν μια παρωδία διαλόγου, στη διάρκεια του οποίου το υπουργείο κατέθετε ρυθμίσεις με εκπρόθεσμες, κατά κανόνα, τροπολογίες και Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου για ζητήματα που υποτίθεται αποτελούσαν αντικείμενο διαλόγου.
Έτσι φαίνεται φαντάζεται τον διάλογο η αριστερά!"
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από την ομιλήτρια και στα μείζονος σημασίας ζητήματα που αντιμετωπίζει ο χώρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα η κα Γεωργαντζέλη ανέφερε στην ομιλία της:
"...Οι ελλείψεις σε προσωπικό, υποδομές και εξοπλισμό βαίνουν αυξανόμενες και πλέον σχηματίζεται η πεποίθηση ότι απώτερος στόχος της κυβέρνησης είναι το οριστικό κλείσιμο της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην πατρίδα μας.
Αντ’ αυτής οι ενδιαφερόμενοι μαθητές θα προμηθεύονται ένα χαμηλής αξίας κουπόνι προκειμένου να καταφεύγουν σε αντίστοιχα ιδιωτικά ΙΕΚ στα οποία βέβαια θα καταβάλουν και την επιπλέον οικονομική επιβάρυνση."
Και συνέχισε αντιδιαστέλλοντας τα όσα συμβαίνουν σήμερα με τα όσα είχαν επιτευχθεί λίγα χρόνια νωρίτερα (2004-2008) από τις κυβερνήσεις της ΝΔ στο Υπουργείο Παιδείας:
"Εκείνη την συγκεκριμένη περίοδο πήραν σάρκα και οστά προσδοκίες δεκαετιών.
1. Με ευθύνη και καθοδήγηση της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου 500.000.000 euro εκταμιεύθηκαν από το Ευρωπαϊκό ΤΠΑ, προκειμένου να δώσουν σάρκα και οστά στο εγχείρημά μας.
2. Εξοπλίσαμε με σύγχρονα και ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά συστήματα τα Εργαστηριακά μας Κέντρα…
3. Υλοποιήσαμε προγράμματα με ουσιαστική προστιθέμενη εκπαιδευτική αξία, όπως…
α' Δαίδαλος…
β' Θερινά Σχολεία…
γ' Γραφεία Σύνδεσης με την αγορά εργασίας και επαγγελματικού προσανατολισμού…
δ' Εικονικές επιχειρήσεις…
ε' Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε επιχειρήσεις και επιστημονικούς φορείς…
3. Μετατρέψαμε τα ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ…
Α' Τα θωρακίσαμε νομοθετικά, ούτως ώστε τα ΕΠΑΛ να παρέχουν όχι μόνο το αναγκαίο απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο με το απολυτήριο Γενικού Λυκείου, αλλά και πτυχίο ικανό να στηρίξει ο νέος μας την επαγγελματική του αποκατάσταση.
Β' Με την δημιουργία των ΕΠΑΣ πετύχαμε τον πλήρη πρακτικό διαχωρισμό μεταξύ εκπαίδευσης και κατάρτισης, αφήνοντας την μαθητεία σε συναρμόδια υπουργεία που παρέχουν εκπαίδευση, όπως το Υπουργείο Εργασίας, με τις γνωστές σχολές του ΟΑΕΔ, το υπουργείο Γεωργίας με την Αβερώφεια σχολή στα Γιάννενα και την Αμερικανική Γεωργική σχολή στην Θεσσαλονίκη, το Υπουργείο Πολιτισμού με την σχολή μαρμαρογλυφίας στον Πύργο της Τήνου."
Η ομιλήτρια κατέληξε με μία δεικτική αναφορά για το ποια πρέπει να είναι η αντίδραση της ΝΔ στα όσα συμβαίνουν σήμερα, χρησιμοποιώντας την γνωστή ρήση του Αντλάϊ Στήβενσον:
"Οσο αυτοί εξακολουθούν να λένε ψέμματα τόσο εμείς θα επιμένουμε να λέμε την αλήθεια!"
"Γιατί μόνο η αλήθεια μπορεί πράγματι να αφυπνίσει και να συνεγείρει αποτελεσματικά!"